Tietosuojaseloste

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tämä on henkilötietolain 523/1999 (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 25.5.2018. Viimeisin muutos 24.3.2021.

Rekisterinpitäjä

Decorio
Y-tunnus 2041887-7
90800 Oulu
tiina@decorio.fi

Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö

Tiina Oilinki 
tiina@decorio.fi

Henkilörekisterin nimi

Decorio verkkokaupan asiakas- ja markkinointirekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus


Henkilötietoja voidaan käsitellä seuraavia tarkoituksia varten:

  • asiakassuhteen ylläpito, hoitaminen ja kehittäminen
  • palvelujen toteuttaminen
  • tilauksen toimitus ja käsittely sekä arkistointi
  • markkinointi
  • asiakaspalvelun, toiminnan ja sivustojen kehittäminen
  • mielipide- ja markkinatutkimusten toteuttaminen

Rekisteröitävät tiedot

Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite, puhelinnumero.

Yritysasiakkaalta tallennetaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus

Verkkokaupan tilaustietoihin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat tiedot, kuten tilauksen tuotesisältö, maksutapa ja toimitustapa.

Tietoja säilytetään vain sen ajan, kun se on asianmukaista eikä henkilötietoja säilytetä pidempään kuin on tarpeen tai kunnes uutiskirjeen tilaaja peruu tilauksensa. Asiakas voi myös itse pyytää tietojensa poistoa.


Säännönmukaiset tietolähteet

Keräämme henkilötietoja vain asiakkaan suostumuksella.  Asiakas- ja markkinointirekisteriin merkittäviä tietoja hankitaan säännönmukaisesti seuraavin tavoin:

Verkkokaupan tilaukset, palvelusopimukset, www-lomakkeet, uutiskirje -tilaukset ja muut tilanteet, joissa asiakas itse tietoisesti luovuttaa tietojaan kuten asiakastapahtumat.

Verkkokaupan kävijätietoja kerää:

  • Google Analytics

Henkilötietojen luovuttaminen

Rekisteri on tallennettu tietojärjestelmään ja se on suojattu ja sijoitettu siten, ettei asiaankuulumattomilla tahoilla ole pääsyä rekisteritietoihin. Saatuja tietoja ei luovuteta verkkopalvelun tai EU:n ulkopuolelle. 

Rekistereihin kerättyjä tietoja ei luovuteta yrityksen ulkopuolelle markkinointi-, myynti-, mielipide- tai markkinatutkimustarkoituksiin.

Tietoja voidaan luovuttaa henkilörekisteristä seuraavissa tapauksissa:

  • Verkkokauppatilausten ja projektimyynnin yhteydessä logistiikka ja maksupalvelu yhteistyökumppaneille verkkokauppamme toiminnan mahdollistamiseksi.
  •  Maksunvälitys toteutetaan laskulla ja niitä käsitellään kirjanpidossa

Henkilötietoja voidaan luovuttaa Suomen lakien mukaisesti viranomaisille niin pyydettäessä laidansäädännön mukaisesti.


Rekisterin suojaus

A) Fyysistä aineistoa ei säilytetä

B) Sähköisesti tallennetut tiedot

Rekisterin käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun rekisteritietoja säilytetään Internet-palvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Rekisterinpitäjä huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

Tietojen tarkastusoikeus ja korjaaminen

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja
henkilörekisteriin on tallennettu. Tarkastuspyynnön toteuttamiseksi
rekisteröidyn tulee olla yhteydessä yhteyshenkilöön. Yhteystiedot näkyvät yllä. Yhden (1) tarkastuspyynnön käsittely vuodessa on rekisteröidylle maksutonta. Tarkastuspyyntöä esitettäessä henkilön on todistettava oma henkilöllisyytensä.


Rekisteröidyllä on lisäksi oikeus vaatia rekisterissä olevan virheellisen
tiedon korjaamista. Tietojen korjauspyynnössä on yksilöitävä korjattava
virhe ja ilmoitettava korjatut tiedot. Korjauspyynnön toteuttamiseksi
rekisteröidyn tulee olla yhteydessä rekisterinpitäjän yhteyshenkilöön. Tietojen korjauspyyntö on tehtävä kirjallisesti.

Muut rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää itseään koskevien tietojen käyttö laissa
määriteltyihin tarkoituksiin. Tällainen kielto voidaan antaa milloin tahansa
yllä mainitulle yhteyshenkilölle.

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

DECORIO DESIGN STUDION TOIMITUSEHDOT

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.4.2021 alkaen.

YLEISTÄ

Verkkokauppan tuotteita myy Decorio (Y-tunnus: 2041887-7) Tuotteita myydään täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Yritysasiakkaita palvelemme projektimyynnin kautta.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Pidätämme oikeudet hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Asiakkaan on aina ennen tilausta tutustuttava ja sitouduttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme.

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

TILAUS- JA TILAUSVAHVISTUS

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen. Tarkista aina, että tilausvahvistuksen sisältö vastaa tilaustasi. Jos et saa tilausvahvistusta tai sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@decorio.fi

MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com


Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat:

1. Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki

2. Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club

3. Mobiilimaksaminen: MobilePay

4. PayPal

5. Lasku- ja osamaksupalvelu Walley (entinen Collector Lasku/osamaksu)

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.


Asiakaspalvelu maksuasioissa

Laskuun ja ostoksen maksamiseen liittyvissä asioissa saat apua Walleyn asiakaspalvelusta:

Palautusten ja peruutusten käsittely

Kun palautat tai peruutat ostoksesi palautus- tai peruutusaikojen puitteissa kauppiaan antamien ohjeiden mukaisesti, tieto palautuksestasi välittyy Collector Bankille automaattisesti. Jos palautat hyväksytysti osan ostamistasi tuotteista, voit vähentää palautuksen euromäärän jo saamasi laskun loppusummasta. Osissa maksamisen tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti luoton kokonaissummasta, mikä ilmenee seuraavalla saamallasi laskulla.

Jos olet jo ehtinyt maksaa laskun, mutta palautat tuotteen Collector Bank / Walley palauttaa liikasuorituksesi heille ilmoittamallesi tilille. Voit muokata tilinumeroasi tai syöttää uuden tilinumeron my.walley.fi palvelussa. Mikäli palautus liittyy osamaksuun tai luottotiliin, tulee sinun ottaa yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun rahanpalautukseen liittyen: muutoin liikasuoritus vähennetään automaattisesti seuraavasta laskustasi.

Luottopäätös

Maksutavan käyttö edellyttää luottopäätöksen tekemistä ja tätä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Luotonmyöntäjä Collector Bank varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietosi Bisnode Finland Oy:n luottotietorekisteristä. Saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa muun ohella myös mahdollinen historiasi Collector Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä sen syytä Collector Bankin / Walleyn asiakaspalvelusta. Huomaathan, että omaehtoinen luottokielto tai salatut osoitetiedot voivat johtaa kielteiseen luottopäätökseen. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu kauppiaan asiakastietorekisteriin.

Tietosuojatiedot

Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi muun muassa maksutapaa koskevan luottohakemuksen käsittelyä, luottopäätöksen tekemistä, asiakassuhteen hoitamista ja asiakaspalvelua varten. Tietojen rekisterinpitäjänä on Collector Bank AB. Tarvitsemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä luottohakemuksesi. Pyydettyjen tietojen antamatta jättäminen estää hakemuksen käsittelyn. Lisätiedot omien tietojen tarkistamisesta ja muista oikeuksistasi sekä henkilötietojen käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta ovat saatavilla osoitteessa: https://www.walley.fi/tietosuojasta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi

Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf


TOIMITUSTAVAT JA –KULUT

Toimitamme tuotteita vain Suomeen. Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja lähetyskulut. Toimitamme tilaukset vain pakettina, jota voi seurata lähetystunnuksella. Toimitamme tuotteita Matkahuollon kautta. 

Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitus Matkahuollon kautta:

Lähellä -paketti 6,90 €

Lähellä -paketti Varovasti 12,90 € (taulut ja muut helposti särkyvät tuotteet)

Nouto Matkahuollon pakettiautomaatista: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon pakettiautomaattiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Nouto Matkahuollon palvelupisteestä: Toimitus valitsemaasi Matkahuollon noutopisteeseen, kuten pakettiautomaattiin, Matkahuoltoon, K-Marketiin tai R-kioskiin pääsääntöisesti 1-2 työpäivän aikana, isoimmissa kaupungeissa myös lauantaisin. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Nouto Matkahuollosta: Toimitus valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiespisteeseen pääsääntöisesti seuraavaksi työpäiväksi. Saat ilmoituksen heti, kun pakettisi on noudettavissa.

Matkahuollon Kotiinkuljetus 14,90 €

Toimitus ovellesi sovittuna ajankohtana, myös iltaisin ja lauantaisin. Saat ilmoituksen saapuvasta paketista tekstiviestillä toimitusajan sopimiseksi. Vastaanottajan luvalla toimitus

Matkahuollon Kotiinkuljetus tauluille 19,90 €

Toimitus ovellesi sovittuna ajankohtana, myös iltaisin ja lauantaisin. Saat ilmoituksen saapuvasta paketista tekstiviestillä toimitusajan sopimiseksi. Vastaanottajan luvalla toimitus.


TOIMITUSAIKA

Arvioitu toimitusaika varastossa oleville tuotteille on noin 1-3 arkipäivää. Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan, niin ilmoitamme siitä ja muista mahdollisista toimitusajan muutoksista viipymättä. Tilaustuotteiden toimitusaika on ilmoitettu tilattavan tuotteen kohdalla.

Toimitusaika katsotaan alkavan aina siitä päivästä, kun tilaus on jätetty kuljetukseen. Emme vastaa meistä riippumattomien viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, emmekä ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä.

TOIMITUKSESSA RIKKOUTUNEET

Kun vastaanotat tilauksesi kuljetusyhtiöltä tarkista aina paketin kunto ja mahdolliset vauriot välittömästi. Mikäli paketti on vahingoittunut lähetyksessä, tee tilausta noudettaessa vahinkoilmoitus välittömästi kuljetusyhtiölle.

Jos tilaamasi tuote on vioittunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@decorio.fi Ilmoitus virheellisestä tuotteesta on tehtävä 14 vrk sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

TUOTTEIDEN PALAUTUS- JA VAIHTO-OIKEUS

Tuotteilla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautus- ja vaihto-oikeus. Se ei kuitenkaan koske tilaustyönä tehtyä taidetta eikä elintarvikkeita tai hygieniatuotteita.

Mikäli palautat meille tuotteita, niin tee ilmoitus siitä ensin sähköpostilla info@decorio.fi ja tämän jälkeen saat meiltä ohjeet palautusta tai vaihtoa varten.

Palautusilmoitus on tehtävä 14vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Mikäli palautusilmoitusta ei tehdä, emme voi hyväksyä palautusta. Palautettavan tuotteen täytyy olla käyttämätön sekä omassa tuotepakkauksessa kaikki osat tallella.

Palautus on asiakkaalle maksuton, kun se on tehty antamiemme palautusohjeiden mukaisesti. Kun palautus on hyväksytty, maksunpalautus tehdään samaa maksutapaa käyttäen, jolla tilaus on tehty. Lahjakortilla maksettujen tilausten palautukset hyvitetään lahjakorttina. 

Emme lunasta postiennakko-, postipaketti- tai matkahuollon palautuksia.

Huomioithan, että noutamaton paketti ei ole sama kuin tuotteen palautus. Tilauksen lunastamatta jättäminen ei ole Kuluttajansuojalain mukainen tuotteiden palautus. Tällaisessa tapauksessa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta heille aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28§). Noutamattomista lähetyksistä perimme rahti- ja käsittelykuluja 20,00 €. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla (20,00 €).

Tilauksen voi peruuttaa ennen tilauksen toimitusta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme info@decorio.fi

REKLAMAATIO

Mikäli ostajalle toimitetaan väärä tuote tai tuote on vaurioitunut, asiakkaan on ilmoitettava tästä mahdollisimman pian. Tuotteen voi palauttaa reklamaation jälkeen annettujen ohjeiden mukaisesti. Uusi tuote postitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.

Reklamaatio on tehtävä mahdollisimman pian, kuitenkin 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Reklamaatioasioissa voit olla yhteydessä yhteydessä asiakaspalveluumme info@decorio.fi

RIITATILANTEET

Erimielisyystilanteiden ratkaiseminen

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian ensijaisesti kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Kuluttaja voi ODR-foorumin kautta viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. Euroopan komission verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. Suomalainen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

http://ec.europa.eu/odr

TIETOSUOJA

Rekisteri- ja tietosuojaselosteemme löydät oheisesta linkistä
Rekisteri- ja tietosuojaseloste

MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.